تبلیغات
اسماعیل - روزشمار ایام فتنه- ۳۱ شهریور
آخرین اخبار سیاسی- ملی - مذهبی
تاریخ : سه شنبه 25 مهر 1391
نویسنده : اسماعیل

هاشمی رفسنجانی رئیس مجلس خبرگان رهبری در سخنان خود در بخش آغازین اجلاس ششم این مجلس گفت: باید برخی بدانند که اگر بی قانونی‌کنند نباید توقع داشته باشند که قانون نسبت به آنها بی‌تفاوت باشد و بشود از آن گذشت.

* دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری: هاشمی رفسنجانی رئیس مجلس خبرگان رهبری در سخنان خود در بخش آغازین اجلاس ششم این مجلس گفت: «باید برخی بدانند که اگر بی قانونی‌کنند نباید توقع داشته باشند که قانون نسبت به آنها بی‌تفاوت باشد و بشود از آن گذشت و باید بدانیم اگر به قانون عمل نکنیم چیزی باقی نمی‌ماند و بی قانونی سبب هرج و مرج می‌شود»
وی در ادامه نیز گفت: «گروهی از افراد خیر و خیرخواهان و دلسوزان نظام متنی را بر اساس مطالبی که از رهبری شنیدیم ودیدگاه های افراد صاحب نظر برای انتقال فضای فعلی جامعه به فضای نقادی صحیح در حال تنظیم کردن هستند.»
دوری از مکر و فریب و نیرنگ و دروغ در جامعه یکی دیگر از محورهای سخنان هاشمی رفسنجانی بود که در این خصوص تاکید کرد: «صداقت و رفاقت و پرهیز از فریبکاری نیاز امروز جامعه است.»
* پارلمان نیوز: هیات رییسه و نمایندگان مجلس خبرگان رهبری با حضور در محل دفتر مجمع تشخیص مصلحت نظام با رییس مجلس خبرگان رهبری دیدار کردند. هاشمی رفسنجانی با اشاره به تلاش جریانی برای القای اختلاف میان مسوولان رده بالای نظام خاطر نشان کرد: یک جریان مرموز این دوستی را مانع منافع خود می بیند.
*حجت الاسلام قرائتی در برنامه ای تلوزیونی گفت: «طراحی شعار “نه غزه، نه لبنان” نه با نماز، نه با روزه و همچنین نه با زکات و کلام الله مجید موافق و هم جهت نیست. دفاع از مظلوم و ستمدیدگان از جمله موارد مهمی است که دین اسلام به آن همواره سفارش و تأکید کرده و حتی حمایت از مخالفان خود را هنگامی که تحت ظلم و ستم قرار گرفته اند، به همه مسلمانان توصیه نموده است. یک عده‌ای شعار داده‌اند که “نه غزه، نه لبنان، جانم فدای ایران”، اگر اینطور است پس نمازتان را هم تغییر بدهید و بگویید “السلام علینا و علی ایرانیان” ؛ “نه غزه نه لبنان” می‌دانی یعنی چه؟ یعنی “نه قرآن”.»
قرائتی در بخشی از سخنان خود به ثواب زیارت امام رضا(ع) اشاره کرده و گفت: «عده‌ای امامت امام رضا(ع) را در زمان ایشان قبول نکردند که نامشان واقفیه شد. چرا که امام هفتم نمایندگان در برخی شهرها داشت که خمس و زکات و سهم امام را جمع کرده بودند و چون پس از شهادت امام هفتم باید این‌ها را تحویل امام هشتم می‌دادند مدعی شدند که امام هشتم وجود ندارد تا پول‌ها را برای خود نگه دارند. مواظب باشیم در جمهوری اسلامی، ما “واقفیه” نباشیم که امام خمینی را قبول داشته باشیم اما بعد از امام خمینی نسبت به ولی فقیه کمرنگ بشویم؛ آنهایی که امام خمینی را قبول دارند و بعد از آن رهبر مجتهد عادل را قبول ندارند، اگر تجدیدنظر نکنند، نگرانم که سر از واقفیه در بیاورند.»
* ایسنا: سید ابراهیم رئیسی معاون اول قوه قضاییه در حاشیه مراسم معارفه معاون قضایی قوه قضاییه از اعلام اسامی متخلفان بازداشتگاه کهریزک در گزارش شورای عالی امنیت ملی خبر داد.
* محمود احمدی نژاد در گفتگو با شبکه تلویزیونی کانال ۲ فرانسه گفت: ” داستان ندا آقاسلطان داستان مشکوکی است. چه کسانی که در داخل و چه در خارج از کشور به آشوب تحریک کرده‌اند باید پاسخگوی آن باشند. شبیه داستان ندا آقاسلطان دقیقا در ونزوئلا اتفاق افتاده است و این نشان می‌دهد که سناریویی در این رابطه در جریان است که متاسفانه یکی از هموطنان ما قربانی آن شد.”
رییس‌جمهور در ادامه با اشاره به قتل یک زن مسلمان در دادگاه آلمان تصریح کرد: “خانمی در دادگاه که باید امن‌ترین مکان باشد با ضربات چاقو به قتل می رسد و آیا شما به عنوان یک خبرنگار می‌ توانید بگویید موضع آقای کوشنر به این موضوع که در همسایگی فرانسه اتفاق افتاد، چه بود؟ امروز دیگر دوران استفاده از استانداردهای دوگانه به پایان رسیده است.”
* پارلمان نیوز: سید جواد هاشمی بازیگر عرصه تلوزیون و سینما در دیدار با سید محمد خاتمی گفت:  ”از کودکی یاد گرفتم که خواسته‌هایم در قبال دیکتاتوری را با زبان نمایش بازگو کنم.”
* بخش نخست میزگرد آسیب‌شناسی نظری حوادث پس از انتخابات با حضور سعید حجاریان، سعید شریعتی و محمد عطریانفر از شبکه اول سیما پخش شد. در این میزگرد عطریانفر گفت: “ما به دلیل آن خودباختگی که از دوره شاه بود و به دلیل اینکه نتوانستیم چهره‌های شاخصی از نیروهای انسانی خود را به نقاطی ارسال کنیم تا تربیت شوند و قدرت نقد پیدا کنند، در حال حاضر تقریباً در حوزه علوم انسانی خود بشدت فقیر هستیم و باید اول این فقر را باور کنیم و بعد در مقام تأمین نیازها متناسب با اقتضائات حکومت دینی خودمان گام درست را برداریم.”
در ادامه عطریانفر به درخواست سعید حجاریان و به دلیل مشکل تکلم وی، در پاره‌ای مواقع نظرات حجاریان را در خصوص مسائل مختلف بیان کرد و به نقل از حجاریان اظهار داشت: “در طول بخصوص دوران اصلاحات از سال ۷۶ و بلکه زودتر از آن و بعد از آن که توانستیم از جنگ خارج شویم و مشکلات جنگ را پشت‌سر بگذاریم به دلیل آن عقب‌ماندگی تاریخی که در حوزه علوم انسانی داشتیم عملاً نتوانستیم مشکلات و نیازهای کشور را بر پایه دیدگاههای دینی خودمان پاسخ داده و تأمین کنیم. از این روی‌ به سمت سرفصل‌هایی از دیدگاههای حکومت‌داری و حکومت‌مداری در دنیای غرب رفته‌ایم که دارای پایه‌ها و اندیشه‌های فلسفی خاص خودش بوده است.”
عطریانفر در ادامه به قرائت متن آماده شده از سوی حجاریان پرداخت و گفت: “برخی از فعالان سیاسی با پیش‌زمینه‌های مارکسیستی، سوسیالیستی و حتی آنارشیستی و البته بیشتر با جنبه‌های لیبرالی به بسط نقطه‌نظرات خود در سطح دانشگاهها پرداخته‌اند و از آنجایی که فضای دانشگاه هم یک فضای در واقع صیانت شده است و جوانان هم علاقمند هستند یک زمینه‌های نویی را دریافت کنند و از گذشته هم چیزی در اختیارشان قرار نگرفته، بنابراین با یک ولع خاصی به اینها می‌پردازند بخصوص که متأسفانه ما علی‌رغم اینکه یک تصویر دموکراتیک از غرب داریم لکن برخی از نقطه‌نظرات سیاست‌پیشگان غربی به گونه‌ای است که ظاهراً آنچه می‌گویند وحی منزل است و آن را به عنوان یک اصل پایدار بخصوص در ذهن کشورهای جهان سومی جا می‌اندازند. این دیدگاه‌های مارکسیستی، سوسیالیستی و حتی آنارشیستی که بیشتر وجهی لیبرالی هم پیدا می‌کند توسط برخی از اساتید هم ارائه می‌شود چون میدان نقد هم برایش نیست اینها را به صورت دربست می‌پذیرند.”
عطریانفر در ادامه تبیین نظرات حجاریان در ریشه‌یابی علل مشکلات در حوزه علوم انسانی اظهار داشت: “بسیاری از این عزیزانی که در حوزه علوم انسانی در دانشگاههای ایران تدریس می‌کنند پایه آموزش عالی خودشان را در غرب داشته‌اند و در آنجا گذارند‌ه‌اند که آنجا یک محیطی بوده که مجموعه بسته‌های فکری را به اینها داده‌اند. نمی‌خواهم بگویم که اینها کادرهای غرب هستند ولی به طور ناخواسته استاد ایرانی که در غرب آموزش دیده و میدان نقد هم برایش فراهم نبوده مجموعه آموزه‌هایی که دریافت کرده را به صورت یک مجموعه کاملاً‌ وحی منزل عرضه می‌کند.
بخواهیم و نخواهیم عملاً بسیاری از این چهره‌ها و عزیزانی که فرصت نقد دیدگاه‌ها و اندیشه‌های غرب را پیدا نکرده‌اند و خودشان را با آن مجموعه آورده و عرضه کرده‌اند به صورت یک کادر همه جانبه برای دیدگاههای غربی عمل می‌کنند و تفکر غرب را نمایندگی می‌کنند. وقتی شما این ادبیات را در اندیشه غرب در دانشگاههای ایرانی که باید با ادبیات دینی تطابق داده و ساخته شود ارائه می‌کنید چه بخواهید و چه نخواهید هویت ملی و دانشگاهی خودتان را عملاً از بین برده و زیر پا می‌گذارید. اندیشه لیبرالی غرب توسط چهره‌های ارزشمندی مثل همین اساتید که نتوانستند دریافت‌ها و آموزه‌های خود را نقد کنند می‌آید و در مغز و فکر ما می‌نشیند و اساساً همه این باورها را به هم می‌زند و در واقع حس می‌کند که حیات خلوت دنیای غرب است. اندیشه‌های لیبرالی که غرب در پوشش‌های بسیار زیبایی عرضه می‌کند که در این خصوص حجاریان می‌گوید که آنارشیزم است که در متن این دیدگاهها و رفتارها آنارشیزم نهفته است.”
در ادامه این میزگرد سعید شریعتی گفت: “تفکر غرب دارای پیوستگی با سنت خود است البته در این تفکر انشعاب‌هایی نیز به وجود آمده است ولی ما هم سنت‌های خودمان را در نظام اسلامی فراموش کرده‌ و اسیر دنیای غرب شدیم و در سیری معکوس از نیازمندی به تکنولوژی غرب به دام علوم انسانی و فلسفه غرب گرفتار شدیم و این نقطه انقطاع ما از سنت خودمان است و در حال حاضر هم شاید در جوامع اسلامی خصوصاً جامعه ما سنتی بودن معادل امّل بودن باشد. فلسفه غرب مسیحی مبتنی بر دوران سه‌گانه‌ای است ولی ما بر مبنای تفکر توحیدی باید انسان را تعریف کنیم و براساس بازتعریف خود از انسان، فرد و جامعه حرکت کنیم و سپس در علوم انسانی مداخله کنیم و این تازه نقطه آغاز ماست.”
منبع: کتاب روزشمار ۸ ماه نبرد مقدس



موضوعات مرتبط: بصیرت و فتنه ها ,
آخرین مطالب